wtorek, 22 marca 2016

Szwajcarscy pikinierzy (1) - Svájci lándzsások (1)

Spośród wielu moich nieukończonych projektów, Wojny włoskie należą do ulubionych. Projekt zawiesiłem jeszcze na Węgrzech, gdzieś w 2011 roku, ponieważ mój własny system odmówił posłuszeństwa po kilku próbach, choć grało się na prawdę sympatycznie. Ponadto już wówczas zmagałem się z brakiem figurek, bowiem firma MiniArt, zaprzestała wydawać ten okres w skali 1:72, a Dark Dream Studio wydało tylko 3 zestawy. Teraz z impetem w ten okres wszedł Red Box, co pozwoli mi rozwinąć armie i je urozmaicić. Wchodzić w inną skalę nie chcę, za dużo mam tych figurek. Figurki pochodzą z zestawu MiniArt – Szwajcarscy pikinierzy. Są przyzwoite, choć trochę zbyt płaskie. Malowanie jest moje z lat 2008-2009, teraz figurki tylko nieznacznie podcieniowałem i przepodstawkowałem. Zdecydowałem się na duże (12x6 cm) podstawki do Impetusa. Z praktycznego powodu. Małe (6x3) podstawki powodowały, że piki ciągle mi się zahaczały przy ustawianiu i przestawianiu. Przy dużej ilości podstawek było to nie do ogarnięcia. Duże podstawki są pod tym względem bardziej praktyczne. A że nie będę mógł nimi zagrać np. w FoG – mówi się trudno, a ponadto jakoś mi się ten system nie podoba. Ta podstawka ze względu na piki mocno pochylone do przodu i dużą ilość opancerzonych wojaków, będzie frontową podstawką większej batalii.

A félre tett projektekből ez az egyik kedvencem – Olasz háborúk. Felfüggesztettem ez a projektet még 2011 táján, még Magyarországon. Azért, mert a saját játékrendszerem tesztek után csődöt mondott, pedig élveztünk Janival mikor játszottunk. A másik dolog, hogy már akkor figura hiány lépet fel, mert MiniArt abbahagyta XVI századi figura kiadását és Dart Dream Studio csak 3 szettet dobott piacra. Most pedig Red Box új lendületet adott a korszaknak.  A figurák MiniArt Svájci lándzsások szettből valók. Kicsit laposok, de nem rosszak. Régen, kb. nyolc éve festettem meg őket, most csak kaptok kis árnyékolást meg áttalpaztam őket. Nagy (12x6), Impetusnak való talpakat használom, mert praktikusnak ítélem. Kis talpak esetében a lándzsák mindig beakadtak a figurákba, mikor kellet felrakni vagy mozgatni a sereget. Ez a talp a homlok talp lesz a nagyobb egységnek, mert csupa vértben ültőzött figurákból áll és a lándzsák előre vannak kihajolva.  






5 komentarzy:

  1. They look superb, nice basing!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, I like this kind of big basing, more picts to come soon

      Usuń
  2. Hi
    Nice/good works and color
    I like these figure

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you for the compliment

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszli naprawdę świetni. Sam planuję armię z tego okresu i po doświadczeniach z figurkami pikinierów, też jestem zwolennikiem dużych podstawek.

    OdpowiedzUsuń