niedziela, 15 lutego 2015

Pluton samochodów pancernych wz. 34 - Wz. 34 páncélautó szakasz


Wiosną ubiegłego roku zrobiłem pierwszy model wz. 34 firmy First to Fight. Od tej pory dołączyły do niego jeszcze dwa – każdy w innej wersji. Razem tworzą pluton samochodów pancernych. Podstawka jest zrobiona z folii magnetycznej grubości 1,5 mm, dzięki czemu nie muszę się już martwić o transport. Ponieważ wozy te działały głównie na drogach, toteż dostały podstawkę z brukowaną szoszą.

A wz. 34-es könnyű páncélautó a lengyel hadsereg alap páncélautója volt 1939-ben. A világon egyedi tervezésű jármű volt, mivel ez volt az egyetlen páncélautó, ami pályafutását féllánctalpasként kezdte, majd kerekes autóra építették át.

Tavaly tavassal megmutattam az első páncélgépkocsimat wz. 34, azóta megcsináltam még kettőt, és ezzel meglett egy páncélautó szakaszom. A szakasz 3 db páncélgépkocsiból ált, 1 db 37 mm-es ágyúval felszerelve, 2 db – nehézgéppuskával. Században két szakasz szerepelt, 3-3 páncélgépkocsival valamint a parancsnoki ágyús páncélgépkocsi. Mivel majd a Szeptember 39 játékban az alap játék egység gyalogos (lovas) század lesz, az összes többi fegyverfajta csak kiegészítő jellegű lesz, kitaláltam, hogy páncélgépkocsiknál, kisharckocsiknál stb. maradok a szakaszoknál.

Mivel wz. 34 nem nagyon bírta a terepet és inkább az utakon haladott, azért egy kikövezett” talpat kapott. A talp azért kell, mert eléggé törékeny a modell szerkezete, és óvni kell, főleg az alvázat, a sérülésektől. A talp 1,5 mm-es magneszes fóliából vágtam ki, így megoldottam a szállítási problémákat is. Remélem tetszik a szakaszom.





2 komentarze: